REGLAMENT B100 CURSA DELS NASSOS 2025
- La B100 Cursa dels Nassos se celebrarà el 31 de desembre del 2025, és organitzada per l’Ajuntament de Barcelona amb La Sansi / Sportlife, i forma part del calendari de la FCA. La sortida serà al carrer Selva de Mar amb diferents sortides, la primera a les 17:15 hores. La web de la cursa és www.cursadenassos.barcelona.
2. El mínim d’edat per participar a la prova és de 16 anys. Els participants de 16 i 17 anys, a l’hora de tramitar la inscripció, han de signar l’autorització del pare, la mare o el tutor legal. Si s’incompleix aquest punt, serà sota la responsabilitat de cadascú, i l’organització queda exclosa de qualsevol reclamació per aquest motiu.
3. La distància és de 10 quilòmetres, ha estat mesurada i homologada per la Federació Catalana d’Atletisme i certificada per jutges de la RFEA. El recorregut està degudament senyalitzat i marcat cada 500 metres. Els/les participants estan obligats a saber el recorregut per no perdre’s i la informació de la cursa, i estar al corrent dels possibles canvis d’última hora.
4. La organització garanteix la igualtat de dones i homes com a un dels principis bàsics d’actuació. Les mencions genèriques en masculí en els articles d’aquest reglament s’entendran referides també al seu corresponent femení, llevat dels supòsits en què específicament es faci constar que no és així
5. Els punts d’avituallament sostenibles d’aigua d’Aigües de Barcelona estaran situats al quilòmetre 6 i un altre després de meta. El producte es lliurarà amb gots compostables que s’hauran de llençar, preferentment, dins de les banyeres i contenidors habilitats per a realitzar la seva recollida selectiva. Avituallament final de cursa.
Constarà de dos segments, el primer consisteix en una hidratació amb gots compostables (aigua) + Aquarius i en el segon es lliurarà fruita Ametller Origen.
Demanem la vostra col·laboració per tal de poder realitzar una bona recollida selectiva dels residus i, d’aquesta manera, minvar l’impacte ambiental de l’esdeveniment.
6. El tancament de la prova es produirà a les 19.05 hores; per tant, els esportistes disposaran com a mínim d’una hora i trenta minuts per finalitzar la cursa.
7. És obligatori utilitzar xip; l’ús incorrecte del xip i no portar-lo a la sabatilla implica no aparèixer a la classificació oficial de la prova, sense dret a reclamació. Els participants que no disposin de xip en propietat (xip groc) han d’adquirir un xip d’un sol ús al preu de 2 euros (vegeu condicions a l’apartat “Inscripcions”), de color blanc i que es lliurarà amb el dorsal. S’haurà de col·locar a la bamba i s’haurà de retornar a meta.
8. En cas de no participar-hi, no es tornarà l’import abonat si és per causes no imputables a l’organització, preus a la web. Les inscripcions es tancaran quan s’arribi als 13.000 inscrits. De la mateixa manera, l’organització es reserva el dret d’ampliar el nombre d’inscrits o el període d’inscripció de la cursa per a qualsevol dels col·lectius participants.
9. L’organització podrà modificar l’horari i el recorregut per causes alienes o de força major, sense dret a reclamació.
10. La sortida està dissenyada per trams amb colors diferents en funció de la millor marca acreditada en 10 quilòmetres a les curses de xipgroc dels dos darrers anys. Cada tram estarà identificat amb un color. Només hi poden accedir participants que tinguin el dorsal o la polsera del color distintiu de cada tram. En cas de no disposar de marca acreditada en alguna cursa oficial, a l’entrega de dorsals es podrà acreditar la marca a alguna cursa homologada o oficial dels últims 24 mesos. No valdran curses en baixada o similars, i se li lliurarà una polsera per sortir del corresponent tram. Qui no acrediti marca sortirà del tram blanc (el darrer tram).
11. La sortida de participants de la categoria de cadira de rodes serà a les 17.14 hores. La resta de sortides seran escalonades en quatre temps: 1a a les 17.15 hores, la 2a a les 17.21 hores, la 3a a les 17.28 hores i la 4a a les 17.35 hores. A la classificació per categories es tindrà en compte el temps real.
12. Els únics vehicles que poden seguir la prova són els acreditats i autoritzats expressament per l’organització.
13. El dorsal i el xip s’han de recollir obligatòriament els dies i horaris que estableixi l’organització. Més informació a la web.
14. El fet de no retirar el dorsal, la samarreta i la bossa d’obsequis els dies establerts significa que el/la participant renuncia a prendre part a la prova i no es procedirà al retorn dels diners ni del material. L’organització es reserva el dret de sol·licitar el DNI o passaport original si considera que la fotocòpia presentada fos fraudulenta. Si un participant presenta un document falsificat, serà desqualificat i no es reemborsarà l’import de la inscripció. El dorsal, juntament amb el xip, s’hauran de recollir els dies i horaris que estableixi l’organització. En fer la inscripció, s’haurà d’indicar el dia i la franja horària per recollir-lo. És important respectar la franja; si s’hi va en una altra, és possible que no es pugui accedir a la recollida de dorsals.
15. És obligatori córrer la cursa amb el dorsal col·locat a la part frontal del pit de forma visible; no valdrà a l’esquena o a les cames. El personal de l’organització impedirà la sortida o arribada de persones sense dorsal.
16. La inscripció és personal i intransferible i suposa l’acceptació del present reglament. En cap concepte, un cop feta la inscripció, es podrà transferir la participació a terceres persones per motiu de no poder acudir el dia de la prova. El/la corredor/a que participi amb un altre dorsal i/o xip veurà anul·lada la seva marca, i es decidirà si se’l deixa participar en la següent edició.
17. Es posa a disposició dels i les participants un servei de guarda-roba a dos punts diferents segons el número de dorsal: un a l’Escola Grèvol i un altre al costat. L’organització no es fa responsable dels objectes que els participants puguin dipositar-hi. És imprescindible portar-los dins d’una bossa. A l’hora de fer la inscripció es podrà reservar aquest servei gratuïtament.
18. La participació a la cursa es fa sota la responsabilitat i el propi risc dels i les participants. L’organització s’eximeix de tota responsabilitat pels danys que els participants puguin ocasionar durant la cursa, a si mateixos o a terceres persones. Es pot participar en cadira de rodes o amb carro d’atletisme, però no amb bicicleta de mà (handbike), patins, skate, bicicleta, tricicle o cadira de rodes elèctrica, entre d’altres.
19. Les persones amb discapacitat visual han d’anar degudament identificades, així com la persona que els faci de guia. Si voleu fer constar la vostra marca, se’ls assignarà la mateixa que la del corredor/a que acompanyen. Per optar a la classificació i als premis de la categoria de discapacitat visual i cadira de rodes, cal adjuntar una còpia de la targeta acreditativa de la discapacitat a nassos@lasansi.com. En cas que calgui guia, indiqueu les dades (nom i cognoms, DNI, data de naixement, telèfon mòbil i correu electrònic).
20. Es lliuraran trofeus per als tres primers i primeres absoluts que arribin a meta; es recolliran a les 18.15 h, en finalitzar la cursa, a la zona de podi. Es lliuraran trofeus a cada categoria (absoluta, discapacitat visual, cadira de rodes, etc.). El lliurament de trofeus de les categories de discapacitat visual i cadira de rodes es farà sempre que hagin acabat la cursa un mínim de tres esportistes, siguin homes o dones, i es lliuraran el mateix dia de la cursa a les 18.30 h. Caldrà adreçar-se a la zona de podi un cop acabada la cursa per conèixer la primera, segona i tercera posició. La no recollida del premi es dóna per perduda. Les categories són excloents; és a dir, una mateixa persona no es pot premiar en dues categories.
21. Les persones participants permeten explícitament que el nom, els cognoms, el sexe i l’any de naixement es publiquin a les llistes d’inscrits, així com a la de resultats si acaben la cursa, seguint la normativa establerta.
22. A la zona de sortida/arribada només es podran instal·lar carpes o similars els clubs o associacions que ho demanin via correu electrònic a nassos@lasansi.com. La Guàrdia Urbana podrà sancionar en cas de no tenir autorització.
23. Tot participant dóna el consentiment perquè l’organització, per si mateixa o per terceres entitats, o FCA, faci ús de les imatges de la prova per a la seva promoció, així com del tractament informàtic amb finalitats exclusivament esportives, promocionals o comercials de les dades personals. D’acord amb allò establert a la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, el participant podrà exercir el seu dret sobre aquests arxius amb l’objectiu de rectificar o cancel·lar la seva informació parcial o total en el contingut. Per exercir aquest dret, cal sol·licitar-ho per escrit a nassos@lasansi.com
24. Les reclamacions s’hauran d’efectuar a l’organització fins a 30 minuts després de l’entrada a meta del participant, adjuntant 60 €. En cas de resolució favorable a la reclamació, es retornarà el dipòsit; si no, anirà destinat a la causa benèfica de la cursa. La decisió de l’organització serà inapel·lable.
25. No es podrà canviar la talla de samarreta sol·licitada en formalitzar la inscripció. Si no hi ha la teva talla en inscriure’t, la que triïs serà la que s’entregui. Els participants podran participar amb la samarreta que creguin oportuna, sempre que no tingui símbols o emblemes que impliquin incitació a la violència.
26. L’organització comptarà amb un servei mèdic adequat a la sortida i a la meta, amb un hospital de campanya i diferents ambulàncies al llarg del recorregut de la cursa. El participant autoritza els serveis sanitaris de la Creu Roja o els membres de l’organització a practicar qualsevol cura en cas de necessitar-la, estigui o no en condicions de sol·licitar-la. Si l’organització o els serveis sanitaris veuen algun participant en un estat que no li permeti continuar, poden fer-lo abandonar la prova.
27. Categories (no s’entregaran trofeus, però sí que tindrem classificació):
• M/F Absolut
• M/F Sub23 (nascuts el 2003 o abans)
• M/F Sènior (nascuts entre 1985 i 2002)
• M/F Màster 35 (nascuts entre 1980 i 1984)
• M/F Màster 40 (nascuts entre 1975 i 1979)
• M/F Màster 45 (nascuts entre 1970 i 1974)
• M/F Màster 50 (nascuts entre 1965 i 1969)
• M/F Màster 55 (nascuts entre 1960 i 1964)
• M/F Màster 60 (nascuts entre 1955 i 1959)
• M/F Màster 65 (nascuts entre 1950 i 1954)
• M/F Màster 70 (nascuts entre 1945 i 1949)
• M/F Màster 75 (nascuts entre 1940 i 1944)
• M/F Màster 80 (nascuts entre 1935 i 1939)
• M/F Màster 85 (nascuts entre 1930 i 1934)
• M/F Màster 90 (nascuts abans de 1930)
28. La cursa no tindrà premis econòmics.
29. L’organització no inscriurà atletes espanyols amb beca federativa ni atletes estrangers que hagin realitzat, durant els dos últims anys, una marca amb un valor igual o superior a 950 punts de la taula WA vigent, en curses que surtin al ranking de la “World athletics”. Tampoc no es farà responsable de la seva participació o reclamació, en cas de que siguin desqualificats per la Federació. La Cursa dels Nassos és solidària i els/les participants, en el moment de la inscripció, poden fer un donatiu a la Fundació A. Bosch, per la recerca del càncer infantil de l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona.
30. Política de devolucions. Cal assegurar-se bé abans de tramitar la compra, perquè no és possible la devolució de la inscripció adquirida. Una equivocació en la compra o la no assistència, entre d’altres, no justificaran la devolució de l’import ni la modificació de la inscripció ja adquirida. Només es podran anul·lar inscripcions en cas de possible cancel·lació de l’esdeveniment.
31. El fet d’inscriure’s implica l’acceptació d’aquest reglament. L’organització decidirà qualsevol incidència que no estigui prevista. L’organització decidirà si seran desqualificats els/les atletes que incompleixin aquest reglament.
32. Tot allò no previst en els articles anteriors ho decidirà l’organització de la prova.
Segueix-nos